Oplåsning af værdien af dine kunder

En af de største spænding i erhvervslivet er at erhverve en ny kunde. Mange virksomheder er også fanget i spændingen ved at erhverve nye kunder, at de ikke bruger nok tid eller penge på oplåsning værdien af deres eksisterende kundebase. Det overrasker mig hvor ofte virksomhed undlader at betragte deres eksisterende kunder som en af deres mest værdsatte aktiver.

Der kan ikke være den samme spænding i at få ordrer fra eksisterende kunder, men dette er, hvor de reelle overskud er lavet. Det er generelt accepteret blandt de fleste marketing eksperter, at det koster mindst fem gange mere at erhverve en ny kunde, end det gør for at få en ordre fra en eksisterende kunde. Der er mange måder at du kan låse op for værdien af din eksisterende kundebase og i denne artikel, jeg vil udforske nogle af disse måder med dig.

Den første ting, en virksomhed skal gøre er, udvikle den tankegang, at deres kundeunderlag er deres mest værdifulde aktiv. Kunder skal behandles som guld, fordi det er hvad de er til din virksomhed. Svarer til behovene i din eksisterende kunder skal prioriteres højere end forundersøgelse for nye kunder.

For at låse op for værdien af dine kunder kræver, at du har en vifte af produkter, der vil opfylde deres behov. Produkter skal vælges omhyggeligt at sikre, at de er af den rigtige kvalitet og vil imødekomme kundernes behov. Dine kunder vil ofte fortælle dig, hvad de har brug for, hvis du lytter til dem omhyggeligt og med respekt. Dette kan spare dig for en masse tid og omkostninger i markedet afprøvning af nye produkter.

Ophold i kontakt med dine kunder. Der er en række måder at gøre dette og internettet giver en omkostningseffektiv midler hertil. Et regelmæssigt nyhedsbrev for kunder at give dem nyttige oplysninger er den mest almindelige måde. Men du skal vide, hvad dine kunder ønsker at gøre dette virkelig effektiv.

Samle præferencer af dine kunder og overvåge deres indkøbsvaner. Dette kan give dig værdifulde oplysninger. For at få værdifulde ideer, kig på nogle af de ting, Amazon gør. For eksempel, tillader Amazon folk at abonnere på opdateringer på forskellige typer af bøger og produkter. På den måde, de er i stand til at give oplysninger på en regelmæssig basis, at kunden er interesseret i.

Amazon havde også forfatter opdatere service. Du fortæller dem hvem din favorit forfattere er, og når der er noget nyt af denne forfatter, modtager du en e-mail-meddelelse. De har også en facilitet, der tyder på andre titler eller produkter du kan være interesseret i. Dette er baseret på hvad, du overvejer at købe og hvad andre, der har købt den samme vare også købt.

Disse funktioner generere mere salg fra deres eksisterende kunder? Du vil vædde de gør! Hvordan kan du bruge disse begreber til at låse værdien af dine kunder?

Overveje måder, hvorpå du kan gøre det nemt for dine kunder at genbestille. Enkle ting som ikke behøver at fylde i alle deres detaljer igen på ordresedlen hjælpe. På den måde kunderne kun nødt til at rådgive dig om ændringer i deres oplysninger og rækkefølgen proces er meget hurtigere.

Regelmæssigt gennemgå dine kunders indkøbsvaner. Dette kan afsløre oplysninger om tilbud, som du kan gøre, der opfylder deres behov. At give dem en løsning på deres problem vil føre ikke blot yderligere salg men også stærk goodwill.

Kundeservice kan blive en af dine stærkeste våben i kampen for at bevare dine kunder. Gøre alt for at personliggøre svar på kundeforespørgsler. Send ikke standardformular e-mails, hvis du kan undgå det. Mens dette vil tage mere tid, vil belønningerne være langt større.

Være hurtig til at ære garantier. Dette vil vise, at du mener hvad du siger og vil bygge stærke troværdighed. Alt for ofte føre langsommelighed og langsomme svar til tabte troværdighed og tabt fremtidige værdi af en kunde. Når du behandler dine kunder som de vigtigste mennesker for din virksomhed, vil de finde erfaringen givende og vil vende tilbage ofte.

Hver virksomhed er forskellige og har sin egen specifikke måder, der kan skabe større værdi fra deres eksisterende kundebase. Gennem denne artikel håber jeg jeg har hjulpet dig til at begynde at tænke mere om hvordan du kan låse værdien af dine kunder.

Husk, jo mere du sætter ind på udkig efter din virksomheds største aktiv, det mere profit du vil gøre. En sidegevinst er, at kunderne selv kan henvise deres venner og bekendte til din virksomhed, hvilket resulterer i en lind strøm af nye kunder med en meget lille kunde anskaffelsesomkostninger.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Navigation